Artykuły Komentarze

LapZone.pl – Wortal o laptopach, netbookach i tabletach » Ciekawostki, Polecane » Jak pracuje MSI Polska?

Jak pracuje MSI Polska?


Czy zastanawialiście się kiedyś nad tym jak może przebiegać procedura naprawy Twojego laptopa? Dlaczego to wszystko trwa tak długo lub tak krótko? Jak firmy łapią się w tym wszystkim? Specjalnie dla Was odwiedziliśmy siedzibę firmy MSI Polska we Wrocławiu.

Na wstępnie przywitał nas Piotr Jakimiszyn, dzięki któremu w ogóle mógł powstać ten materiał. Na początek zostajemy oprowadzeni po biurowej części firmy. I tak oto zwiedliśmy dział sprzedaży, marketingu, finansów, logistycznym i… długo by tak wymieniać :).

[singlepic id=1 w=320 h=240 float=center]

Jednak najciekawszym działem był dział obsługi technicznej (niestety nie można było tam robić zdjęć).
Po ubraniu się w specjalne fartuchy przybył Pan Paweł Gadomski, który zabrał nas na wycieczkę po dziale technicznym. Ale zanim tam dotarliśmy naszym oczom ukazała się gigantyczna hala, w której oznaczany był przychodzący sprzęt. Warto dodać, że MSI Polska we Wrocławiu obsługuje pomoc techniczną dla czterech krajów: Polska, Czechy, Słowacja i Niemcy.

Idąc dalej docieramy do działu, który sprawdza obciążenie danych serwisantów i przydziela im do naprawy dany sprzęt. Dział ten też okleja laptopy specjalną kartą z indywidualnym numerem oraz informacją, czy dany sprzęt jest pierwszy raz czy po raz kolejny.

W końcu docieramy do punktu kulminacyjnego – serwis. To co widzieliśmy wywarło na nas duże wrażenie: duża hala, wielu ludzi, bardzo wiele stanowisk i każde zajmuje się czymś innym. Jedni coś lutują, inni testują, rozkręcają, zakręcają – praca wrze! A wszystko po to, by sprzęt był gotowy na czas.

Każdy laptop, który dotrze do serwisu jest w firmie około 3 dni:

  • dzień pierwszy – przyjmowanie produktu do serwisu, rejestracja w systemie, fotografowanie, wydawanie do naprawy
  • dzień drugi – koniec naprawy plus testy, na koniec dnia notebook jest przesyłany na całonocne testy obciążeniowe
  • dzień trzeci – kontrola OQC, pakowanie i wysyłka

W przypadku firmy MSI naprawa gwarancyjna laptopa wliczając czas dostawy do serwisu, naprawy i dostawy do klienta trwa około tygodnia. To naprawdę krótko. Ciekawe czy w innym firmach jest tak samo dobrze zorganizowana praca jak w MSI. Może dlatego wrocławski odział ma tyle wyróżnień?

[nggallery id=1]

A Wy? Czy musieliście kiedyś odesłać lapka do naprawy? Ile czasu to trwało i jakiej był on marki? Zapraszam do dyskusji! 🙂

Opracował: Filek

Ścieżka: Ciekawostki, Polecane · Tags: , , , , ,

4 komentarze "Jak pracuje MSI Polska?"

  1. Mastergem pisze:

    A mój komputer MSI od miesiąca marca jest w naprawie.26.07.2011.
    Mam otrzymać nowy bo ten już jest drugi raz w serwisie.Serwis zwleka z wymianą ,a ja jestem bez komputer 4m-ce.Życzyłbym sibie takiego serwisu j.w.

    1. filek pisze:

      A jak się kontaktujesz z nimi, to co Ci mówią? Czym się usprawiedliwiają?

  2. Simba pisze:

    Jestem ciekaw jaki jest odsetek naprawionych komputerów w ciągu 7dni. Mój laptop również drugi raz jest w serwisie -zobaczymy jak długo im to zajmie.
    Natomiast raz miałem taką sytuację, że przed wyjazdem na wakacje (2 tygodnie) nie naprawili mi laptopa, bo ktoś zapomniał się ze mną skontaktować. Po ok. miesiąca czasu, jak dzowniłem do nich co jakiś czas naprawili mi kompa. Generalnie dzisiaj już wiem, że nigdy nie kupię już laptopa MSI.

  3. Bialarasa pisze:

    Laptop kupiony 11 grudnia, popsul sie 12 lutego wiec 3 miesiace, po czym jest juz 9 dni na serwisie bo to ze dotarl tam dopiero po 13 dniach od zdania sprzetu na sklep to inna sprawa i teraz mam pytanie. Czy jest gdzies zapisane ile serwis ma czasu na naprawe sprzetu, oraz czy jest mozliwosc o sprzet zastepczy, jesli czas naprawy bd dlugi lub bd sie wydluzal? Bo troche szkoda ze laptop za 4600zl dzialal 3 miesiace i nie chcial bym tyle samo czekac na naprawe, skoro producent daje gwarancje na sprzet, to powinien byc pewny za jego dzialanie, a jak powyzej jest opisane ludzie maja pelne rece roboty, wiec sprzet jest robiony po kosztach oraz slabej jakosci lub sa wady seryjne. Oczywiscie sredni czas naprawy moze byc 7 dni, a ile srednio dni mija od przyjecia sprzetu na serwis do wyslania go naprawionego z serwisu? Bo sama naprawa moze trwac 5min





Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie zabronione! Nie odpowiadamy za wszelkie szkody, treść komentarzy oraz autentyczność informacji na stronie!

Szanowani Państwo. Nasz serwis zapisuje na komputerze użytkownika pliki cookies. Potrzebne są one do prawidłowego działania serwisu. Ponadto pliki te są wykorzystywane w celach statystycznych oraz do obsługi systemu reklam w serwisie. Jeśli nie chcą Państwo, by pliki cookies zapisywały się na Państwa komputerze, należy zmienić domyślne ustawienia przeglądarki. Niestety nie gwarantujemy, że serwis będzie działać wtedy poprawnie. Więcej informacji tutaj.


| Reklama |   | O nas |   | Polityka Prywatności |   | Kontakt |